A jelentkezési határidőt kitoltuk egészen 2013. június 24. (hétfő) éjfélig.

A kulcsokat közzétettük, lentebb az oldalsávban olvashatjátok el. :)

2012. december 17., hétfő

Első nap - Sunshine


Kedves Olvasók,

Sunshine csapat büszkén prezentálja a kihívás első történetét, fogadjátok sok szeretettel!

CÍM: Döntés
CSAPAT: Sunshine
KULCSPÁR
KULCS 1 - Vezérlés-paradoxon: Az ember sohasem lehet mentes minden vezérléstől, mert ha az, akkor önmagát vezérli.
KULCS 2 - Michel Teló - Ai Se Eu Te Pego (Oh, If I Catch You)
SOROZAT: Castle
SZEREPLŐK: Richard Castle, Kate Beckett
TARTALOM: Minden döntésnek súlya van. Kate Beckett ezt a saját bőrén tapasztalja…
MŰFAJ: Romantika, Dráma, Humor
KORHATÁR: 16+
FIGYELMEZTETÉS(EK): Durva nyelvhelyzet (éppencsak), Erotikus tartalom, Gyilkosság, Nemi erőszak (csak szó van róla)
KÖSZÖNET: A bétázást Juditnak köszönöm, aki nélkül teljesen elvesztem volna! És az anyukámnak, aki folyamatosan biztatott, és segítetett nekem!
AJÁNLÁS: Juditnak ajánlanám a sok kedves dicsérő szaváért, és a rengeteg biztatásért!
MEGJEGYZÉS: Nagyon meggyült a bajom a kulcspárral, de nem kis tépelődés után sikerült megszületnie eme kis történetnek. Remélem (nagyon), hogy sikerült a kulcsokat jó megvilágításba helyeznem! :D Én tényleg mindent megtettem a cél érdekében.
 
 
Ne felejtsetek el visszatérni az oldalra és véleményt írni! ;)

6 megjegyzés:

  1. Kedves író!

    Hát, mivel felismerem a stílusodat, igyekszem őszinte lenni.

    1,Csapat: 3pont. Ahhoz képest, hogy Sunshine, nekem egy kissé depis lett a történeted.
    2,Paradoxon: Nem nagyon kerestem, ez igaz, de nem is ugrott az arcomba. Kicsit többet is adhattál volna belőle. 5pont
    3,Én szeretem ezt a számot és mivel egy vidám és kvázi romantikus dalról van szó... hááát...ezt sem vitted túlzásba. 5pont
    4,A cselekmény kidolgozása oké,de kissé elkapkodott. Avass be,honnan a fenéből kerül egy fegyveres kiskorú egy dedikálásra, mért akarja lelőni a szintén kiskorú pasiját és Castle honnan ismeri őket?Sok a hézag benne. 6pont
    5, A nyelvezet elment, de súlyos magyartalanságok és hibák maradtak a szövegben.A bétád kicsit elkapkodta a javítást.6pont
    6,Csatle karaktere okés. A rendőrök is rendben vannak, de Beckett??? Komolyan nyáltócsa lett a gépem alatt a karakterétől. Nagyon nagyon nagyon mellé fogtál szerintem azzal, hogy ennyire elnyálasítottad a csajt. Kvázi semmi köze nem volt az eredeti szereplőhöz. Sajna ez csak 5pont.
    7,Nem volt rossz. Ha eltekintek a hibáktól és Beckett undorító jellemvonásaitól, akkor azt mondom, megérne egy részt a sorozatban, persze némi kidolgozás után. 7pont.

    Nem vagyok biztos benne, hogy ez a fandom neked való. Ennél jobbat is tudsz.

    Sok sikert a továbbiakhoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Helix Hex!

      Köszönöm, hogy írtál nekem, gyorsban válaszolnék mindenre.:D

      Először is, ez a sorozat az egyik (fő) kedvencem, és a karakterekkel kapcsolatban kértem is segítséget (mások szerint nem lett OOC Beckett!) Azért... mert nem tudom, hol jársz a sorozatban (melyik évad, melyik részénél), de a negyedik évad (azt hiszem 8.részében) láthatunk egy kicsit az elesett, depis Kate-ből, és abból merítettem ihletet ebben az írásomban. Szerintem (majdnem) tökéletesen hasonlított az abban a részben mutatott Beckett-hez.

      A cselekmény kérdés, még az elején beavattam (leírtam) mindenkit, hogy Alison (a fegyveres lányka) Gina (Castle exfelesége) unokahúga, és ezért volt ott a dedikáláson. Valahogy próbáltam rámutatni, hogy lány szándékosan egy ilyen eseményre tartogatta azt, hogy lelőjék... Mivel a lány Castle "rokona" csak tudott a rendőri "védelemről".

      Igen, sajnos a kulcsok nem sikerültek igazán. :) Mindenesetre nagy próbálkoztam. Ez valahogy nem jött össze. Remélem majd legközelebb...

      Sajnos kevés időt hagytam a bétámnak, ez igaz... :) Remélem azért áttekinthető volt!

      Még egyszer köszönöm a kritikát.
      Az író.

      Törlés
  2. Kedves Szerző! :)
    Csapat: Hááát, egy kicsit depisebb volt, mint vártam volna, azért két ember meghalt, Castle pedig megsérült. Ez szerintem 3 pont.
    Paradoxon: Hmmm, egy mondatban felfedeztem az utalást rá, és nagyjából értem, mire gondolhattál, de nem mondom, hogy igazán dominált volna. Ezért ez csak 6 pont.
    Zene: Fúúh, nem tudom szavakba önteni, mennyire utáltam ezt a számot már nyáron is. Végül is hallgatta a srác, de annyira nem éreztem, hogy jelen lenne. Azért 7 pontot adok rá.
    Cselekmény: Jaj, ez kicsit zavaros nekem… Vagyis nem értettem, hogy Kate miért lőtte le? Miért nem csak megsebesítette a kislányt? Hogy találták meg rajta a srác spermáját, ha előtte többször megerőszakolták? Nem hiszem, hogy egy olyan élmény után kedve lett volna akármihez is. Eléggé odavagyok a nyomozós, sorozatgyilkosos dolgokért, éreztem benne néhány logikai szaltót. Ez sajnos csak 5 pötty.
    Nyelvezet, stílus: Szerintem egy kicsit lehetett volna lelkiismeretesebb a bétád, mert vessző és helyesírási hibákat is tartalmazott, itt-ott szembeötlő magyartalansággal fűszerezve. Viszont a stílusod könnyed, fogyasztható, az tetszik, emiatt ez 7 pont.
    Karakterek: Jujj, nekem nagyon kamaszosak voltak a felnőtt, dolgozó emberek. Azért tényleg komoly munkájuk van, nem egy iskola, ahova nem megyek be, mert tegnap kavartam a Petikével a buliban, és most szégyellem magam. És Kate nekem is picit nyafka volt, azért ő jóval tökösebb, amiből itt-ott mutat is azért. Ez legyen mondjuk 5 pont.
    Összességében: Nekem ez túl fluff volt, és kicsit sűrű egy ilyen hosszúságú novellához, de ettől függetlenül érdekelt, hogy mi lesz belőle, kíváncsi voltam a végkifejlettre. Nem volt ez rossz! 8 pontot mindenképpen ér!
    Remélem, nem voltam túl szigorú, vagy igazságtalan, próbáltam mindent megindokolni.
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
  3. Kedves Nikki Blue!

    1.) Neeeeem tudom. Benne van, de mintha kicsit erőltetetten lenne. Úgy értem, nekem kissé… túlzottan azt a hatást kelti, hogy te igazából még nem szeretnéd, ha Castle és Beckett összejönnének, hanem még szeretnéd húzni, de már nem tudod, hová, mert mindjárt itt a történet vége. Legyen 3 pont.
    2.) A paradoxon, hááát… baromi nehéz kulcs, értem én (és bevallom, én sem tudnám jobban beleépíteni szerintem), de ha fontos kulcs, hát fontos kulcs. Bevallom őszintén, nem igazán éreztem, de azért valamennyire hatással volt rá. Nem is magára a cselekményre, hanem inkább a cselekmény mögött meghúzódó dolgokra, a lány múltjára, halálára, és az utána való nyomozásra. Ja, hogy nagyjából ez a cselekmény? Lehet, de nekem nem ez volt. Szóval… nem dominált, de benne volt, szóval 6 pont nekem.
    3.) A zenével kicsit gondban voltam, mert az érzete az biztosan nem jött elő semennyire sem, de persze benne volt, hogy azt hallgatta a srác, majd Castle is énekelgette. Ez nekem 4 pont, bocsánat.
    4.) A cselekményt elég jól kidolgoztad, látszott, hogy szereted ezt a sorozatot (amit nem csodálok, mert nagyon jó, és én is szeretem), viszont kicsit elkapkodott, és néhol összecsapott. Hiányzanak belőle dolgok, és pár „apróságot” túlkomplikáltál. Beckett, ha nem muszáj, nem öli meg, így akár csak rálőhetett volna a kezére, hogy azért ne tudjon senkisen sem kárt tenni a csaj. De amúgy egész jó, olyan krimis, 5 pont.
    5.) Jó, jó, hogy úgy írtad, mint ahogy a sorozat szokott lenni, de önálló dologként is meg kellene állnia a helyét szerintem, és ha nem ismerném, nekem kicsit fura lett volna az, hogy például a lövés az visszaemlékezés volt. Viszont úgy, mint hogy a sorozat világa az általad megteremtett világ, úgy okés. Azt viszont sajnálom, hogy még olyan nyelvtani hibák is vannak benne, amiket még én is észreveszek, pedig az azért nagy szó. Szintén 5 pont.
    6.) A karaktereidnek örültem. Castle Castle, Beckett meg Beckett, igaz, pont az a Beckett, amelyik nekem nem szimpi, túlságosan érzelmes. Jól van, tudom, fura vagyok, de a hűvös, összeszedett Beckettet jobban bírom, mint a csajosat. Néha túlzottan is szétcsúszott volt Beckett, ami nem jellemző rá, viszont az, hogy elküldi azt, aki segíteni tudna neki, az abszolút így van. Viszont az nekem tényleg nem jön be, hogy lelőtte a lányt, mikor lett volna más választása is. 7 pont.
    7.) Hát… (tudom, háttal nem kezdünk mondatot) nekem annyira nem jött be. Érdekes volt, castle-s, de… nem a legjobb Castle rész lenne. Ennek ellenére, mivel olvasás közben moziztam, és olyan volt, mintha ez is egy rész lenne a sorozatból, egész jó volt. 6 pont.

    Üdvözlettel,
    Rapunzel

    VálaszTörlés
  4. Kedves Nikki Blue!

    1. szempont – 3 pont
    Legyünk őszinték, habár a végén összejöttek a főszereplők, azért a történet nagy részére a depi volt jellemzőbb, ami nincs éppen összhangban a csapat témájával. A vége viszont stimmelt, szóval részben megfelelt az elvárásnak.

    2. szempont – 6
    Nem egy egyszerű paradoxon, az elismerem, de annyira nem is tudtam felfedezni benne. Bár az is lehet, hogy csak nem jó formában kerestem, így annyira nem tudok erre mit mondani. Az viszont megítélésem szerint biztos, hogy nem vezérli az eseményeket.

    3. szempont – 5
    Szerintem a szám, amit kaptál, jóval vidámabb volt, mint bármilyen esemény a történetben. Azt kell, hogy mondjam, nem illettek össze, a zene nem lett beleépítve a történetbe, maximum a szerelmes jelenetekhez illik valamelyest a hangulata.

    4. szempont – 6
    Sok részlet maradt számomra homályos, de nem olyan nagyon fontosak, így meg tudok békélni a tudatlansággal. Néhol a főszereplők kapcsolatában bekövetkező hirtelen váltásoknál maradtam le, és pislogtam nagyokat, de mivel olyan sokáig nem láttam a sorozatot, lehet azért nem értem. A központi ügy a fegyveres lánnyal viszont fura volt, nem tartottam túl életszerűnek a dolgot.

    5. szempont – 8
    A nyelvezet szerintem jól passzolt a környezethet és a cselekményekhez is, azt nem tudom, hogy a karakterek szájába mennyire illettek, de amennyire ismerem őket, az is stimmelt.

    6. szempont – 7
    Na ez az amit nehéz a sorozatban való elmélyülés nélkül értékelni, de Castle-el szerintem semmi hiba nem volt. Beckett már kevésbé adta vissza azt a szereplőt, akit a pár részben, amit ismerek, volt szerencsém látni. Persze a későbbiekben biztos levetkőzte a merev énjét, de ennyire? O.o

    7. szempont – 7
    Jó volt olvasni, bár néhány helyen felszaladt a szemöldököm, hogy ezt most miért… ráadásul nem volt happy, pedig rákészültem, hogy Sunshine csapat? Akkor ez most vidítani fog, éljen! Nem tette, de azért elvoltam vele.

    Üdv,
    Wolf

    VálaszTörlés
  5. Kedves Nikki!

    Őszinte leszek veled, azt nem mondom, hogy nem tetszett, de nem is nyűgözött le. Nem találtam meg benne az összhangot és azt a Castle-ös humort, ami a sorozatot jellemzi – szerintem. Hiányzott belőle az élet, a Sunshine és úgy minden, ami egy történetet szerethetővé tesz. Sajnálom, hogy ez így sikerült, úgy gondolom, egy kicsit több időt kellett volna ráfordítanod.
    A cselekményről ejtenék még pár szót. Nem lett volna rossz, ha nem játszott volna félős nyusziként és vált volna követhetetlenné. Az leesett, olvasás közben, hogy nem véletlenül választottad a fandomot, viszont szerintem meglehetősen rossz választás volt. Nem tudtad kezelni és megszelídíteni. Nem tudom miért lett ilyen – idő avagy kedvhiány – de egyáltalán nem forrta ki önmagát és nem mászott a képembe, hogy olvassam el. Hát igen, körülbelül ennyit tudnék róla mondani.
    A fandom nem-ismerete eléggé felbosszantja az embert. Próbáltam igazságosan osztályozni, és ne haragudj a pontokért. További vélemény lentebb.

    Csapat: 2 pont, egy tizeddel sem több.
    Paradoxon: Abszolút nem éreztem benne a paradoxont, még csak nem is intett felém, hogy ott van. Csak egy homályos folt volt, semmi több – 3 pont.
    Zene: A fentebb említettek vonatkoznak ide is – 3 pont.
    Cselekmény: Zavaros volt és csapongó, kidobott magából a történet, így csak 4 pontot tudok rá adni.
    Grammatika: Ezzel nem volt gond, szépen írtál és a szerkezet is a helyén volt (a nyilvánvaló ugrabugráláson kívül), ez így 8 pont.
    Karakterek: Nem igazán ismerem a fandomot, szóval nincs jogom megítélni a karaktereket, 7 pont.
    Tetszés: Ez viszont csak 5 pont, nem voltam oda érte.

    Főhajtással,
    SH

    VálaszTörlés